Ducati Multistrada V4 Pikes Peak

729 000 Kč

Cena uvedena včetně 21% DPH

Konfigurátor Parametry

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak vrací do hry původní konfiguraci podvozku, která k ní patří od startu její produkce. Už první vzduchem chlazený litr přijel na sedmnáctkách s odhaleným zadním ráfkem. Multistradu V4 Pikes Peak továrna vybavila elektronicky nastavitelným podvozkem Öhlins Smart EC 2.0, který dokáže všech 170 koní z čtyřválce Granturismo pořádně zužitkovat. K motoru a podvozku Ducati přihodila maximální možnou elektronickou výbavu a udělala z Multistrady V4 Pikes Peak nejrychlejší crossover na trhu. Dostupná bude pouze s jednou úrovní výbavy a to v plné palbě. Během sezony 2022 ji můžete na vlastní kůži vyzkoušet v rámci našeho testování.

 

Každá správná motorka má svou duši. V4 Pikes Peak jich má hned několik...

 

Multistrada, multimotore, multipersonalita, multimoto, multiamore…

Nový čtyřválec Granturismo, který továrna vyvinula na architektuře supebikového motoru Desmodici stradale jsme detailně popisovali v tomto článku. Tady si připomeneme pouze pár klíčových údajů. Tenhle motor si totiž zaslouží pozornost. Za prvé je výrazně menší, za druhé je dokonce lehčí o 1,2 kila, než jeho dvouválcový předchůdce dvouválec DVT 1260. Navíc je to první Ducati motor bez desmodromického ovládání ventilů, které Ducati používala ve svých motorech od roku 1956. Desmodromické rozvody opustila továrna ve prospěch delších servisních intervalů. Motor V4 Grandturismo používá standardní systém zavírání ventilů pomocí pružin. S novou Multistradou V4 můžete objet 1,5 krát kolem světa. Interval servis ventilů je nastavený na 60 000 kilometrů. Oproti předchozímu dvouválcovému motoru Testrastreta 1260 je to dvojnásobný servisní interval, což významně snižuje provozní náklady.

 

V4 Grandturismo má hned 3 rozdílné tváře

Grandturismo V4 je naladěné na maximální výkon 125 kW, tj 170 koní při 10500 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 125 Nm dosahuje motor při 8 750 otáčkách. V celém pásmu otáček má motor 3 zcela rozdílné charakteristiky. V nízkých otáčkách velice je motor velice kultivovaný a něžný, přesně to zmiňoval Pepa Sršeň při testování Streetfigthteru V4S. Prý na něm klidně můžete poslat vaši starou do sámošky pro rohlíky. Ve středních otáčkách nastupuje masivní zátah krouťáku- je až o 25% vyšší než u dvouválce Testastretta DVT 1260. Ve vyšších otáčkách je výkon motoru podobný jako u superbiků a vy si užijete čistou adrenalinovou jízdu. Během 10 500 otáček prožijete 3 zcela odlišné režimy výkonnosti motoru. Bude jen na vás, který si z nich nejvíc oblíbíte. 6i stupňová převodovka je vybavená obousměrným quickshifterem.

 

 

Zaostřeno na jízdní pohodlí

Nová generace Multistrady nasazuje ranec vychytávek, které vám zpříjemní jízdu na ní. Oproti dvouválci motor Grandturismo V4 znatelně méně vibruje v celém spektru svých otáček. Granturismo umí také vypínat při volnoběžných otáčkách zadní dva válce, které jsou blíže k jezdci. Tím pádem vám netopí pod sedlem, když čekáte na semaforu na zelenou. Potěší i výrazně nižší hlučnost motoru a z toho plynoucí akustický komfort. V něm Granturismo V4 válcuje veškerou konkurenci a oceníte ji zvlášť při delších cestách na dálnicích.

 

Carlin všechno vidí a chechtá se z nebe

I když se do nastavení motoru nijak nesahalo, zážitek z točení plynu na V4 Pikes Peak bude ještě intenzivnější, než u ostatních variant čtyřválcových Multistrad. Samozřejmě v tom má prsty použitá elektronika. Multistrada Pikes Peak poprvé v historii této série nabídne jízdní režim Race s ještě přímější odezvou na plyn. V tomto závodním režimu byla ještě upravená logika omezovače otáček. Není tak ostrý a zasahuje postupně, takže jezdce dokáže upozornit na včasné přeřazení. Logika quickshifteru dovolí mnohem agresivnější podřazování ve vysokých otáčkách. S tímto jízdním režimem jsou spojené specificky naladěné wheelie, kontrola trakce a náklonové ABS. Konfigurace všech elektronických jízdních asistentů má jediný cíl, co nejvíc sportovní svezení. Přesně tak to měl Carlin Dunne ze všeho nejraději.

 

Úpravy ergonomie Ducati Multistrada V4 Pikes Peak

Jenom jinými koly a tlumiči se v Ducati nespokojili a přizpůsobili tomu i samotnou geometrii rámu. Úhel hlavy je o 1,25° tupější, stopa je delší o 17,5 milimetru a celkový rozvor se prodloužil o 28 milimetrů. Vypadá to sice jako drobné, ale vsadíme boty, že při řízení to bude sakra citelný rozdíl. Tím spíš s ohledem na další úpravy ergonomie jízdní pozice. Stupačky jsou o 10 mm výš a víc vzadu, řídítka jsou užší, rovnější a o 15 mm nižší. Jezdec bude muset počítat s větším přísunem čerstvého vzduchu, protože V4 Pikes Peak má jen nízký kouřový štítek.

 

Multistrada V4 Pikes Peak vrací do hry 17“ kola

Podvozek V4 Pikes Peak je rozhodně část mašiny, ve které proběhl největší rozsah změn. Na první pohled jsou to už umiňované 17“ kola. V tomto případě se bavíme o kovaných ráfcích Marchesini obouvající pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV v rozměru 120/70 a 190/55. Krom rozměru kol udělá na ovladatelnosti mašiny dost výrazný rozdíl ještě 2,7 kg ušetřených právě na kolech. Celkově je Pikes Peak oproti V4 S lehčí o 4 kilogramy.

 

Zastavíte na pětníku, podvozek si poradí

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak používá brzdový systém odvozený z Ducati Panigale V4S. 330mm kotouče a třmeny Stylema najdete sice i u Multistrady V4S, nicméně verze Pikes Peak je používá v kombinaci s brzdovými destičkami z okruhového superbiku. Přední vidlice Öhlins má zdvih 170 mm. Vzadu najdete samozřejmě tlumič Öhlins se stejnou hodnotou zdvihu. Nejedná se o mechanickou variantu podvozku Öhlins, ale jeho elektronickou verzi Smart EC 2.0. Tento podvozek má Streetfighter V4S a Panigale V4S. Jaký je rozdíl mezi podvozky Smart EC a Ducati Skyhook standardní Multistrady V4? Skyhook zajišťuje optimální vyvážení stroje a absorbování nerovností vozovky nebo offroadových cest. Cílem naladění podvozku je maximální komfort pro jezdce. V případě Multistrady V4 Pikes Peak podvozek reaguje na jízdní styl jezdce. Čím víc tlačíte na pilu, tím víc dostanete podpory, protože podvozek tuhne. Vše je samozřejmě odvislé od zvoleného jízdního režimu případně vlastní konfigurace jeho nastavení.

 

Dobrý vkus! Nic lepšího jste nemohl vybrat, signore

Multistrada V4 Pikes Peak je prezentovaná jako nejsportovnější mašina série Multistrada. Kromě toho patří i na špičku v rozsahu její sériové výbavy. Je vybavená dvojicí radarů- předního a zadního. Díky jejich funkci můžete využívat adaptivní tempomat ACC nebo detekci objektů v mrtvém úhlu BSD. S tím úzce souvisí také přítomnost velké 6,5“ TFT přístrojové desky s konektivitou, která umožní jezdci zobrazovat na přístrojové desce navigační údaje a další mobilní náležitost. Ani u verze Pikes Peak nechybí schránka na mobil s USB zásuvkou na nádrži nebo 12V zásuvka vedle přístrojové desky. Ta se ovládá podsvíceným joystickem na levém řídítku. Rozhodně oceníte bezklíčové zapalování, asistenta pro rozjezd v kopci a LED světlomety s denním režimem a funkcí Cornering lights, tzn dodatečné svícené do rádiusů zatáček.

 

Radary budou vaši guardiani

Radarový systém pro motorky Ducati vyvinula během posledních 4 let v úzké spolupráci s firmou Bosch. Multistrada V4 je první produkční motorka na světě osazená radarovou technologií. Každý radar má kompaktní rozměry 70 x 60 x 28 mm, podobně jako outdoorová kamera a váží pouze 190 gramů. Díky přednímu radaru radaru Ducati nabídne nového jízdního asistenta ACC- Adaptive Cruise Control. Pomocí řízeného brzdění a akcelerace motorka automaticky upravuje vzdálenost od ostatních vozidel kolem sebe. Asistent je funkční při rychlostech mezi 30 a 160 km/ h.  Autorita jízdního asistenta ACC byla omezena jak ve zpomalení, tak ve zrychlení. Tímto je vybalancovaný kompromis bezpečnosti- ACC za vás zkrátka neřídí, pouze umožňuje pohodlnější jízdu zejména na dlouhých dálnicích.  Zadní radar detekuje a hlásí vozidla umístěná v mrtvém úhlu- tzn prostor, který jezdec nevidí vedle sebe, ani za sebou ve zpětném zrcátku. Systém BSD - Blind Spot Detection varuje před vozidly, které s k vám blíží vysokou rychlostí zezadu.

 

Už k vám jede direttamente z Bologna v Italia!

Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje stejně jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Pokud ti tovární výbava nebude stačit, můžeš svou novou motorku vybavit mnoha příplatkovými prvky, od zrcátek přes kola, kryty, ochranné rámy, příplatková sedla nebo závodní výfuk Akrapovič. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, takhle rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!

Prohlédněte si ji ještě ze všech stran

Vybavíme vás velmi elegante

150-200hp

Motor

Typ:
Čtyřválec Granturismo, kapalinou chlazený
Zdvihový objem:
1158 ccm
Vrtání x zdvih:
83 x 53,5 mm
Výkon motoru:
170 hp - 125 kW při 10500 rpm
Točivý moment:
125 Nm při 8750 rpm
Palivový systém:
elektronické vstřikování, 46mm oválná vstřikovací jednotka, systém Ride-by-Wire
Výfuky:
ocelový tlumič s dvěma katalyzátory a čtyřma Lambda sondami
Emise:
EURO 5

Převody

Převodovka:
6ti stupňová s rychlořazením Ducati Quick Shift up/down
Poměr:
1=40/13, 2=36/16, 3=34/19, 4=31/21, 5=29/23, 6=27/25
Primární převod:
poměr 1,8:1
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
16 zubů
Zadní ozubené kolo:
42 zubů
Spojka:
antihoppingová vícelamelová v olej. lázni, hydraulicky ovládaná, self-servo

Podvozek

Rám:
hliníková slitina
Rozvor:
1595 mm
Sklon:
25,75°
Přední odpružení:
plně nastavitelná upside-down Öhlins 48 mm s TiN povrchovou úpravou, Öhlins Smart EC 2.0 - elektronická komprese a nastavení tlumení odskoku
Přední zdvih:
170 mm
Přední ráfek:
Marchesini kovaný z lehké slitiny 3,5" x 17"
Přední pneu:
Pirelli Diablo Rosso IV 120/70 ZR17
Zadní odpružení:
plně nastavitelná Öhlins TTX36 pružící jednotka, Öhlins Smart EC 2.0 - elektronická komprese a nastavení odskoku, hliníková jednoramenná kyvná vidlice
Zadní zdvih:
170 mm
Zadní ráfek:
Marchesini kovaný z lehké slitiny 6" x 17"
Zadní pneu:
Pirelli Diablo Rosso IV 190/55 ZR17
Přední brzdy:
2x 330 mm kotouče, 4 pístkové radiální třmeny Brembo monobloc Stylema M50, Bosch ABS s funkcí brždění v náklonu
Zadní brzdy:
265 mm kotouč, 2 pístkový třmen, Bosch ABS s funkcí brždění v náklonu

Ostatní

Palivová nádrž:
22 litrů
Suchá hmotnost:
214 kg
Přístroje:
plně barevný 6,5“ TFT displej s funkcí Ducati Connect a navigačním systémem
Záruka:
4 roky
Provedení:
dvoumístné
Výška sedla:
nastavitelná 840 - 860 mm
Poznámka:
jízdní režimy, ABS Bosch s funkcí brždění v náklonu, Ducati kontrola trakce (DTC), Ducati Wheelie kontrola (DWC),asistent rozjezdů (VHC), tempomat, bezklíčové ovládání Hands-Free, podsvícené přepínače na řídítkách, automatická deaktivace směrových světel, plně barevný 6,5“ TFT displej s funkcí Ducati Connect a navigačním systémem, rychlořazení up/down (DQS), Full LED osvětlení s funkcí přisvícení do zatáčky, karbonový přední blatník, homologovaná koncovka výfuku Akrapovic

729 000 Kč včetně DPH

Chci koupit