Aprilia Tuareg 660 Evocative

335 900 Kč
Parametry

Taky se vám zvedá la temperatura, když se na něj díváte?

 

Každý je jiný a potřebuje jinou motorku. Vy tuhle...

To co se očekávalo už delší dobu, dostalo nedávno konkrétní obrysy. Aprilia představila svoje středně objemové enduro Tuareg 660. Nový dvouválec pohánějící superbike RS 660 a naháč Tuono 660 Aprilia upravila pro offroadové jezdění. Kompletně nový je ocelový rám Touaregu. Podvozek nabídne stavitelné pérování na obou kolech s prémiovou hodnotou zdvihů 240 mm. Kola mají offroadové rozměry 21“ vepředu a 18“ vzadu. Suchá váha Touaregu 660 je pouze 187 kilo. Elektronická výbava nabídne 4 jízdní režimy, tempomat a kontrolu trakce. Super vychytávka pro ofroadové hrátky je možnost vypnout ABS nejenom na zadním kole, ale zároveň v celé motorce.

 

Kde silnice končí, na Tuaregu se začínáte bavit

Konstruktéři Aprilie si určili 2 konkurenční motorky, mezi které svůj Touareg 660 umístili. Cílí mezi Yamahu Ténéré 700 a KTM 890 Adventure v offroadovější verzi R. V přímém porovnání posledně zmíněné motorky nabídne Touareg podobné nebo mírně lepší parametry jako KTM za výhodnější pořizovací cenu. Aprilia Tuareg 660 je k mání v základní verzi s jednobarevnou žlutou nebo červenou barvou karoserie. Tuareg 660 Evocative je k dispozici v barevném schématu Indaco Tagelmust. Aprilii Tuareg 660 Evocative si můžete prohlédnout na našem showroomu, už ho máme skladem. Tuareg 660 bude také jedna z našich testovacích motorek pro letošní sezonu, můžete ho vyzkoušet na vlastní kůži v rámci našeho testování.

 

80 koní čeká, až otočíte zápěstím

Jak už bylo zmíněno, Touareg je poháněn stejným 659 ccm kapalinou chlazeným dvouválcem jako Aprilia RS 660 a Tuono 660. Rozdíly mezi silníční a endurovou verzí motoru jsou nepatrné a jsou koncentrované v jeho horní části. Ventilový rozvod má jiné časování ventilů a zdvih, aby motor dosahoval vyššího točivého momentu a výkonová křivka motoru lépe odpovídala offroadovému jezdění. Továrna uvádí maximální výkon motoru Touaregu 80 koní při 9 000 otáčkách za minutu a točivý moment 70 Nm při 6500 otáčkách za minutu. Klíčové je, že 75 % maximálního točivého momentu je k dispozici od 3000 otáček a 85 % ve 4500 otáčkách. Pokud vás zajímají konstrukční úpravy motoru, jsou dvě: jiné uchycení k rámu motorky a upravená olejová vana.  Ta je plošší, aby se zvýšila světlá výška motorky na hodnotu 240 mm od povrchu země. Tuareg 660 používá vícelamelovou mokrou spojku s antihoppingovou funkci a lehce ovladatelnou páčkou, což po prvním testování osobně potvrzujeme. Převodovka Tuaregu je 6i stupňová, obousměrný quickshifter AQS si můžete pořídit jako volitelné příslušenství.

 

Rám Touaregu 660 je echt solido, garanzia!

Podvozek a rám motorky jsou místa, kde se Touareg od svých silničních sourozenců odlišuje rozhodně nejvíc. Rám má novou konstrukci z ocelových trubek a plochých ocelových odlitků. Podsedlový rám je přivařený, aby byla jeho konstrukce schopná zvládnout zatížení až 210 kg, to znamená zvládnout uvézt spolujezdce a komplet všechny kufry. Pevnost rámu jistí šest upevňovacích bodů, kterými je připevněný k motoru (srovnejte se třemi upevňovacími body u Aprilie RS 660 a dvěma body u Tuono 660).

 

Smykovat, skákat, krosit každý terén. Podvozek Tuaregu zvládá všechno!

Tuareg používá odpružení značky Kayaba, na obou nápravách se zdvihem úctyhodných 240 mm. Přední vidlice má nastavitelný hydraulický odskok útlumu a kompresi, vzadu je nastavitelné předpětí pružiny, u zadního tlumiče nastavujete tuhost pomocí otočného ovladače. Rozměry bezdušových pneumatik na hliníkových ráfcích potvrzují off-roadové zaměření Tuaregu 660. Přední kolo má velikost 2,5 x 21”; zadní kolo 4.5 x 18”. Tuareg 660 je standartně obutý do pneumatik Pirelli Scorpion Rally STR o rozměrech 90/90 R21 a 150/70 R18. Brzdový systém Brembo spoléhá na pár 300mm kotoučů s dvoupístkovými třmeny vpředu a jeden kotouč o průměru 260 mm s plovoucím jednopístkovým třmenem vzadu. Brzdy pracují s vícemapovým systémem ABS, které se dá vypnout jak na zadním, tak na předním kole a vy si můžete užít pořádné smykování.

 

Jízdní režimy ride by wire v Tuaregu 660

Výkony motoru krotí systém Ride-by-Wire. RBW je elektronické rozhraní mezi motorem, jezdcem a plynem. Reguluje ideální úroveň výkonu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru už dávno není regulovaný pouze lankem akcelerátoru. Signál od plynu prochází řídící jednotkou motoru, která na základě zvoleného jízdního režimu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. K dispozici máte v Tuaregu celkem 4 jízdní režimy: 2 z nich jsou určené pro jízdu po silnici, jeden je pro jízdu v terénu a jeden režim si můžete nastavit kompletně všechny parametry elektronických jízdních asistentů podle svého.

Urban: pro každodenní ježdění, kalibrovaný především s ohledem na bezpečnost; u ABS jsou aktivní oba kanály.

Explore: pro sportovní jízdu po silnicích, kalibrovaný s ohledem na maximální využití výkonu. u ABS jsou aktivní oba kanály;

Offroad: speciálně naladěný režim pro off-road; minimální kontrola trakce a brzdný účinek motoru. Výkon motoru se s touto palivovou mapou citlivě dávkuje. ABS na zadní brzdě je vypnuté a dá se vypnout také na přední brzdě.

Individual: umožňuje kompletně nastavit všechny elektronické parametry ostatních jízdních asistentů na vlastní hodnoty.

 

Aprilia Tuareg 660 bude váš Guardiano

Aprilia Performance Ride Control je balík elektrovnických jízdních asistentů. Paket APRC pro Tuareg byl speciálně upravený pro offroadové jezdění. Najdete v něm tyto jízdní asistenty, které jsou provázané s jízdními režimy Urban, Explore nebo Offroad, nebo si je v režimu Individual nastavíte podle svého:

ATC: Aprilia Traction Control. Kontrola trakce, kterou lze nastavit ve 4 úrovních nebo vypnout.

ACC: Aprilia Cruise Control.  Tempomat. Udržuje nastavenou rychlost bez nutnosti sáhnout na plynovou rukojeť. Oceníte při delších přesunech.

AEB: Aprilia Engine Brake.  Systém regulace brzdného účinku při zavření plynu. Nastavitelný ve 3 úrovních.

AEM: Aprilia Engine Map. 3 různé mapy definují charakter motoru a způsob distribuce jeho výkonu. Jejich nastavení nemá vliv na maximální výkon. 

 

Neumí vařit, jinak Tuareg zvládá všechno!

Pětipalcový barevný TFT displej zobrazuje všechny provozní parametry nebo nastavení jízdních režimů a elektronických asistentů. Displej je vybavený světelným čidlem, které nastavuje jas podsvícení v závislosti na okolních světelných podmínkách. Všechny použité světla jsou LED a přední světlomet má funkci denního svícení DLR.

 

Už k vám jede direttamente z Noale v Italia

Nový Tuareg 660 je sám o sobě povedená mašina. Samozřejmě ho můžete vybavit balíkem značkového příslušenství. Hodit se rozhodně budou kufry, ať už boční nebo i zadní kufr o objemu 33 litrů. Vaše levá ruka ocení nákup quickshifteru. Ochranu motoru můžete doplnit o ocelový trubkový rám, při jízdě v terénu se bude hodit vodítko řetězu. Pořídit si můžete větší touringový plexištít nebo přídavné LED světla. Vaše zadnice ocení příplatkové sedla z paměťovou pěnou.  Centrální stojan usnadní parkování mašiny. Rozhodně doporučujeme přikoupit multimediální platformu Aprilia MIA, která propojí váš smartphone s Tuaregem a na displej motorky zobrazuje i další funkce z telefonu. Týká se to jak ovládání  telefonických hovorů, tak zobrazení satelitní navigace. Muziku můžete vybírat a přehrávat prostřednictvím tlačítek na řídítkách Tuaregu.

Prohlédněte si ho ze všech stran

Vybavíme vás velmi elegante

50-100hp

Motor a baterie

Typ:
řadový dvouválec, kapalinou chlazený
Zdvihový objem:
659 cm3
Vrtání x zdvih:
81 x 63,93 mm
Výkon motoru:
80 hp při 9250 ot/min
Točivý moment:
70 Nm při 6500 ot/min
Palivový systém:
elektronické vstřikování, Ride-by-wire
Emise:
EURO 5

Převody

Převodovka:
6ti stupňová, quickshifter jako volitelné příslušenství
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
15 zubů
Zadní ozubené kolo:
42 zubů
Spojka:
Vícelamelová v olejové náplni, antihopping

Podvozek

Rám:
Z ocelových trubek, motor jako součást rámu
Rozvor:
1525 mm
Sklon:
26,7°
Přední odpružení:
plně nastavitelná vidlice Kayaba ∅ 43 mm
Přední zdvih:
240 mm
Přední ráfek:
Vyplétané ráfky s hliníkovými středem, rozměr 2.15 na 21”
Přední pneu:
Bezdušová Pirelli 90/90 R 21
Zadní odpružení:
Hliníková oboustranná kyvná vidlice, progresivní přepákování, plně nastavitelný tlumič Kayaba
Zadní zdvih:
240 mm
Zadní ráfek:
Vyplétané ráfky s hliníkovými středem, rozměr 4.25 18”
Zadní pneu:
Bezdušová Pirelli 150/70 R 18
Přední brzdy:
Dvojitá kotoučová 300 mm Třmeny Brembo se 4 protilehlými pístky ∅ 30/32 mm
Zadní brzdy:
Kotoučová 260 mm; jednopístkový plovoucí třmen Brembo ∅ 34 mm

Ostatní

Palivová nádrž:
18 litrů
Suchá hmotnost:
187 kg
Barva motorky:
Indaco Tagelmust
Přístroje:
Plnobarevná LCD displej
Záruka:
2 roky
Provedení:
dvoumístné
Vybavení:
Jízdní režimy, ride by wire, APRC, vícemapové ABS

335 900 Kč včetně DPH

Chci koupit