Sportovní verzi MP3 400 poznáte podle červených pružin a dalších detailů červené barvy. Systém letmého zavěšení dvojice předních kol na vzájemně nezávislých kyvných ramenech dodává skútru vyšší stabilitu při průjezdu zatáčkami. Dvoukolová náprava je daleko stabilnější a bezpečnější na mokrém asfaltu nebo jakémkoli jiném povrchu s nízkou adhezí. Oceníte kompaktní rozměry a ovladatelnost skútru při manévrování a po zastavení. Parkování s ním je snadné. Přesné řízení poskytuje vynikající zpětnou vazbu pro jezdce. Systém zamykání u předního zavěšení nápravy "Roll-lock", vám umožní zastavit na červené bez sundávání nohou ze skútru na zem. Moderní elektronické jízdní asistenty jsou pro MP3 400 standartní výbavou. Můžete se spolehnout na 2 kanálový brzdový systém ABS, který každé kolo snímá a brzdí zvlášť. Do brzdového systému je přidaný pedál. Svižné starty bez prokluzu zadního kola hlídá systém ASR. Piaggio MP3 400 sport je k mání ve 4 barvách karoserie: stříbrné, černé, bílé a tmavě modré.
Nový motor MP3 400 hpe je čtyřdobý, čtyřventilový, kapalinou chlazený jednoválec s elektronicky řízeným vstřikováním. Motor 400 hpe (High Performance Engine) vám nabízí okamžitou reakci na přidání plynu, ideální výkonovou charakteristiku pro popojíždění v městské dopravě i dostatečnou sílu pro cestování ve dvou na delší vzdálenosti. Nejvyšší výkon motoru je 35,3 koní při 7000 ot./min. Maximální točivý moment má hodnotu 37,7 Nm při 5500 ot./min. V motoru je poprvé nasazená patentovaná vychytávka PCV (Positive Crankcase Ventilation), což je zkratka pro pozitivní ventilaci klikové skříně. Snížením ztrát v čerpadle se zvyšuje účinnost a výkon motoru. Nízkou spotřebu paliva zajištuje poslední generace řídicí jednotky Magneti Marelli. Převodovka s plynule měnitelným převodem (CVT) má novou geometrii a řemen.
Dvoumístné, dvouúrovňové sedlo umožňuje svým tvarováním snadný a bezpečný kontakt se zemí a poskytuje jezdci potřebnou oporu bederní páteře. Oceníte to zvlášť při delších jízdách. Prostorná odkládací schránky pod sedlem pojme bez problémů dvě přílby. Pružina udržuje sedlo v otevřené poloze. Přístrojová deska se skládá ze dvou kruhových ukazatelů a víceúčelového digitálního displeje. Zobrazuje spotřebu paliva (průměrnou a aktuální), průměrné a maximální rychlosti jízdy, množství paliva v nádrži, doby jízdy a venkovní teploty. Uprostřed, hned pod displejem, signalizuje řada 4 výstražných kontrolek uzamčení přední nápravy, funkci světel pro denní svícení, nefunkční uzamčení a použití ruční brzdy. Tlačítka pod řídítky slouží k zapnutí a vypnutí světel pro denní svícení a ASR.Nad přístroji je umístěna praktická odkládací schránka s výsuvnou částí a vstup USB pro nabíjení vašeho telefonu.